Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.00-8.00 - Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań, służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę) rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci, czynności opiekuńcze, obserwacja rozwoju dziecka, praca indywidualna z dzieckiem, czynności organizacyjne. Rozmowy indywidualne z rodzicami.
8.00-13.00 - REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
8.00-8.15 - Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe.
8.15-8.30 - Przygotowanie do śniadania (czynności higieniczne).
8.30-9.00 - Śniadanie - kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku, czynności higieniczne (mycie zębów po śniadaniu).
9.00-10.00 - Zajęcia edukacyjne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez realizację zadań edukacyjnych zgodnie z podstawą programową. Realizowanie zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zabawy swobodne samodzielnie organizowane przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Obserwacje rozwoju dziecka, diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole w starszej grupie.
10.00-11.15 - Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia gimnastyczne, kształtujące postawę dziecka, zabawy zorganizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze. W razie pogody uniemożliwiającej wyjście dzieci na podwórko – zabawy odbywają się w salach.
11.15-11.30 - Czynności porządkowo-higieniczne. Przygotowanie do obiadu.
11.30-12.00 - Obiad - kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku, czynności higieniczne.
12.00-12.15 - Ćwiczenia relaksacyjne przy muzyce, kwadrans na bajkę, słuchanie utworów literatury dziecięcej, czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, słuchanie bajek terapeutycznych.
12.15-13.00 - Pobyt na podwórku przedszkolnym, spacery i wycieczki. Zabawy tematyczne, dydaktyczne, ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy twórcze inicjowane przez dzieci i nauczyciela, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, pozostałe dzieci zabawy swobodne wg zainteresowań i potrzeb dzieci. Obserwacje rozwoju dziecka. Prowadzenie diagnozy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole w grupie starszej. Realizowanie zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Prowadzenie obserwacji rozwoju dziecka. Rozchodzenie się dzieci do domu zapisanych do godz. 13.00.
13.00-13.15 - Czynności porządkowo-higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku.
13.15-13.30 - Podwieczorek - kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku, czynności higieniczne.
13.30-14.30 - Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
14.30-16.00 - Rozchodzenie się dzieci. Zabawy w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, słuchanie opowiadań nauczycielki na podstawie literatury dziecięcej. Pobyt na podwórku przedszkolnym – zabawy dowolne dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domu. Indywidualne kontakty z rodzicami.