Przedszkole Miejskie nr 1 "Złote Skrzaty" w Złotoryi

Koncepcja pracy Przedszkola

KONCEPCJA PRACY

PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 1

W ZŁOTORYI

Wizja przedszkola

           Misja przedszkola

       Nasze przedszkole:

Cele główne

  1. I. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej.
  1. II. Procesy zachodzące w przedszkolu.
  1. III. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym.

Cele szczegółowe

Kryteria sukcesu

Do realizacji treści programu wykorzystujemy różne metody pracy, miedzy innymi:

a) prof. E. Gruszczyk –Kolczyńskiej – zajęcia i zabawy z obszaru edukacji matematycznej,

b) kinezjologia edukacyjna Denisona – zajęcia i zabawy z zakresu mowy i myślenia,

c) pedagogika zabawy „Klanza „ – zabawy i zajęcia ze wszystkich obszarów edukacji,

d) muzykoterapia, bajkoterapia – obszar edukacji kulturowo-estetycznej, zabawy dowolne , odpoczynek dzieci,

e) metody aktywne : gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów, gimnastyka twórcza R. Labana     i K. Orffa, techniki parateatralne ( zabawy w teatr),

f) elementy metody dobrego startu M. Bogdanowicz oraz metody odimiennej I.  Majchrzak- przygotowanie do nauki pisania i czytania,

Katalog metod stosowanych w przedszkolu 

Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.

 

 

Są to metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:

  1. Metody czynne:
  1. Metody oglądowe:
  1. Metody słowne:

 

Sylwetka absolwenta 

Absolwent Przedszkola:

 

DZIAŁANIA PODNOSZĄCE JAKOŚĆ PRACY PRZEDSZKOLA

 Sposoby motywacji dzieci:

Stosowane nagrody:

Stosowane kary:

Sposoby diagnozowania osiągnięć dzieci:

Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:

Sposoby monitorowania osiągnięć nauczycieli:

Nauczyciele stosują ewaluację własnej pracy (samoocenę), jak również zostają poddani ocenie przez dyrektora i rodziców. Badania osiągnięć nauczycieli dokonuje się na podstawie:

Wyniki badania osiągnięć dzieci, nauczycieli, jak również ocena jakości pracy przedszkola omawiane są na Radach Pedagogicznych analityczno-oceniających odbywających się co pół roku.

 Sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych dzieci:

SPOSOBY WSPÓŁPRACY ORGANIZOWANEJ W PRZEDSZKOLU

 

Sposoby współpracy z rodziną dziecka:

Sposoby współpracy ze środowiskiem lokalnym:

Realizacja koncepcji pracy przedszkola opiera się na:

  1. Programie wychowawczym
  2. Programie profilaktycznym.
  3. Programie adaptacyjnym.
  4. Programie rozwoju.
  5. Rocznym planie pracy.

Priorytetem naszej działalności jest bezpieczeństwo, akceptacja i poszanowanie praw naszych wychowanków. Pragniemy doskonalić jakość pracy naszego przedszkola poprzez rozpoznawanie potrzeb środowiska oraz poszukiwanie nowatorskich metod pracy z dziećmi.

 

Koncepcja pracy zatwierdzona przez Radę Pedagogiczną w dniu 23.11.2011 r.  Uchwałą Nr 7/2011/12.